۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۹

معاون شهردار قم:

مسئله ایمنی در ساختار سازمانی شهرداری قم مغفول واقع شده است

مسئله ایمنی در ساختار سازمانی شهرداری قم مغفول واقع شده است

قم - معاون خدمات شهری شهردار قم گفت: مسئله ایمنی در تمام پروژه‌ها و اقدامات شهرداری باید در نظر گرفته شود اما ساختار سازمانی و تخصیص بودجه برای این کار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه قبل از ظهر یکشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ابلاغ شهردار قم برای بررسی مسئله ایمنی بوستان‌ها اظهار داشت: اشکالی که در شهرداری قم و بسیاری از شهرداری‌ها وجود دارد عدم وجود ساختار استراتژیک در مقوله ایمنی است.

وی ادامه داد: مسئله ایمنی در تمام پروژه‌ها و اقدامات شهرداری باید در نظر گرفته شود اما ساختار سازمانی و تخصیص بودجه برای این کار وجود ندارد.

معاون شهردار قم اضافه کرد: این مسئله فقط منحصر به برق نیست بلکه مسائلی مانند ساخت و سازها و مبلمان شهری هم با این موضوع روبه‌رو هستند که باید با رویکرد پیشگیرانه به آن نگاه کرد.

وی افزود: ما در ۱۸ مناسبت ملی و مذهبی خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌دهیم اما بروز اینگونه حوادث سرمایه‌های اجتماعی را تقلیل داده و جایگاه شهرداری را متزلزل می‌کند.

اصفهانیان مقدم با اشاره به وقوع حادثه مرگ یک نوجوان ۱۲ ساله در یکی از بوستان‌های قم اظهار داشت: پس از این حادثه، تشکیل کمیته‌های ایمنی در مناطق هشتگانه برای شناسایی موارد غیر ایمن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به عملکرد این کمیته‌ها گفت: ایمن سازی پایه‌های روشنایی دو هزار و ۴۰۰ مورد، ۱۹۴ ایمنی تابلو برق، هفت هزار مورد نصب برچسب ایمنی، نصب کفپوش‌های ست‌های ورزشی، نصبت کنتور برق در بوستان‌ها و... از جمله اقداماتی بود که در این راستا انجام شد.

معاون شهردار قم ادامه داد: از طرفی با توجه به نبود ساختار سازمانی مدون، ۳۰ نفر از پرسنل شهرداری برای گذراندن دوره آموزش برق معرفی شدند.

وی افزود: مسئله تشکیل شناسانه ایمنی بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفت که این شناسنامه تکمیل شده است.

اصفهانیان مقدم افزود: اجرای طرح پایلوت تبدیل برق ۲۲۰ ولت به برق ۱۲ ولت در دستور کار قرار گرفت که در سه بوستان به صورت پایلوت انجام شد.

تخصیص بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی برای بوستان‌ها

وی ابراز داشت: پیش بینی و تخصیص بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی برای بوستان‌ها مسئله دیگری بود که به آن توجه کردیم.

معاون شهردار قم گفت: انطباق شغل افراد با پست کاری که در مسائل خدماتی در شهرداری دارند و الزام پیمانکاران به رعایت موارد ایمنی از جمله مسائلی بود که مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در ارتباط با حادثه‌ای که منجر به مرگ یک کودک ۱۲ ساله شد، به سرعت جلسه بحران در ساعت ۲۴ همان روز انجام شد و علت اصلی حادثه آب شدگی ترانس برق که جزو موارد بسیار نادر بوده اعلام کردند.

اصفهانیان مقدم گفت: حضور مستمر در منزل و مراسم متوفی از سوی پرسنل شهرداری از جمله اقداماتی بود که انجام شد.

وی گفت: با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد، تماس‌هایی به سامانه ۱۳۷ در مورد این بوستان صورت گرفته بود که نسبت به تعویض کابل‌های برق اقدام شده بود اما متأسفانه کارشناسان آتش‌نشانی علت را آب شدن ترانس اعلام کرده بودند.

معاون شهردار قم افزود: مسئله بازنگری و اصلاح فرایند سامانه ۱۳۷ را به منظور رفع نواقص و عملکرد موثر در نظر داریم. قرار است در این سامانه مواردی که مربوط به ایمنی و سلامت شهروندان است با قید فوریت دراین سامانه مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: دو حادثه‌ای که اتفاق افتاده و بوستان‌ها و پارک‌های بزرگ شهری نبوده بلکه در میادین و لچکی‌های فضای سبز بوده که در این زمینه هم اقدمات اصلاحی در نظر داریم.  

کد خبر 2784198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha